• baner01.jpg
  • baner02.jpg
  • baner03.jpg
  • baner04.jpg
  • baner05.jpg
  • baner06.jpg
  • baner07.jpg
  • baner08.jpg
  • baner09.jpg
  • baner10.jpg
  • baner11.jpg
  • baner12.jpg
  • baner13.jpg
  • baner14.jpg

21 lutego 2014 roku w związku z realizacją 3 edycji projektu E-szkoła Moja Wielkopolska wraz z opiekunem Panią Justyną Starzonek wybraliśmy się do Polskiego Teatru Tańca na premierę spektaklu "Dobrze, że tu jesteś". Była to dalsza część historii "Szkoda, że Cię tu nie ma". Celem tego przedstawienia było wprowadzenie Nas do tematyki naszego projektu. Ten spektakl wtajemnicza widzów w świat tańca, który staje się przewodnikiem w przeszłości jak i w teraźniejszości. Sztuka pozwala nam widzom na uruchomienie śladów pamięci jaki i wyobraźni. Przedstawienie odwoływała się do historii Polskiego Teatru Tańca. Ten spektakl był bardzo ciekawy, pełen wrażeń i emocji. Po przedstawieniu rozmawialiśmy z Panią Dyrektor Ewą Wycichowską- doświadczonym chorografem oraz solistami premierowego spektaklu. Soliści Agnieszka Fertała, Artur Bieńkowski, Marcin Motyl z pasją odpowiadali na zadane przez Nas pytania oraz udzielili nam wiele cennych wskazówek do realizacji Naszego projektu "Rytmy Natury". Na końcu podziękowaliśmy wszystkim za poświęcony nam czas i zrobiliśmy sobie kilka pamiątkowych zdjęć.

ZADANIA DO WYKONANIA DLA KLAS GIMNAZJUM:

1,Przeprowadzenie testu na uekologicznienie.

2.Przygotowanie gazetki klasowej pod hasłem:” Czysta woda zdrowia doda”-marzec 2014

3.Wykonanie zabawki z odpadów przeznaczonych do recyklingu.do15 III 2014

5.Przygotowanie pokazu mody ekologicznej –marzec 2014(pokaz na apelu)

(np. stroje z gazet ,plastikowych butelek, z reklamówek , z talerzyków jednorazowych itp.)

6.Przygotowanie plakatu  proekologicznego.-marzec 2014

(Format A4, technika dowolna, praca indywidualna)

Optymistyczne Miśki z Leśnej znowu dały o sobie znać! Tym razem w ramach projektu MAM HAKA NA RAKA, nasz zespół w składzie: Patrycja Janiszewska, Karolina Rusinek, Agnieszka Janicka, Michał Pawlusiński i Norbert Berlik, wspólnie z psychologiem szkolnym, pojawił się w Starostwie Powiatowym w Szamotułach oraz w dwóch zaprzyjaźnionych wronieckich szkołach: Gimnazjum im. Z. Herberta oraz Szkole Podstawowej nr 1 im. J. Korczaka.

W środę 19 lutego odwiedziliśmy gimnazjum na Polnej. Spotkaliśmy się z uczniami trzecich klas gimnazjum: wygłosiliśmy autorską prezentację nt. chłoniaka i przeprowadziliśmy krótkie ćwiczenie dotyczące zdrowego stylu życia.

We wtorek, 25 lutego, w holu budynku Starostwa informowaliśmy mieszkańców o tym jak niebezpieczny jest chłoniak i co zrobić, by nie chorować. Potem wyruszyliśmy na ulice Szamotuł. Mieszkańcy chętnie zatrzymywali się, zabierali ulotki i korzystali z porad dotyczących badań profilaktycznych.

W ostatnią środę, 26 lutego, spotkaliśmy się z uczniami trzech klas szóstych w SP1. Przeprowadziliśmy zajęcia warsztatowe dotyczące szeroko pojętej tematyki zdrowia. Były burze mózgów, wspólne rozmowy i prace w grupach, dzięki którym powstały plakaty zachęcające do podejmowania zdrowego stylu życia.

Na tym zakończyliśmy I etap projektu związany z działaniami lokalnymi. Teraz oczekujemy na obrady jury – niebawem okaże się czy przejdziemy do kolejnego etapu.

Optymistyczne miśki

Wraz z rozpoczęciem nowego semestru działalność rozpoczyna nowe szkole Koło Naukowe „Przyrodnicy z Leśnej”.

Głównym celem prowadzącego jest rozbudzenie wśród młodzieży umiejętności rozumienia przyrody i konieczności zachowania jej w stanie jak najmniej zniszczonym.

Dzięki uczestnictwu w zajęciach młodzież będzie miała okazję poznać krajobraz najbliższego regionu, jego wartości przyrodnicze, naukowe i kulturowe. Udział w spotkaniach Koła pozwoli na ukształtowanie właściwego stosunku młodych ludzi do przyrody i zrozumienia potrzeby aktywnego udziału w ochronie i kształtowaniu środowiska.

Zajęcia prowadzone w ramach spotkań Koła „Przyrodników z Leśnej” pozwolą na zintegrowanie wiedzy z różnych dziedzin i powiązanie jej z obserwacjami wykonanymi samodzielnie lub w zespole.

Koło Naukowe „Przyrodnicy z Leśnej” oferuje naukę następujących umiejętności:

-  obsługi mikroskopów, dokonywania samodzielnych obserwacji preparatów oraz przygotowywania preparatów;

- rozpoznawania pospolitych gatunków roślin i zwierząt;

- przygotowanie zielnika, pędownika, nasiennika, owadnika oraz gabloty z szyszkami;

- podziału kuli ziemskiej na krainy zoologiczne i roślinne;

- rozszerzenia tematu paleobiologi (włączając w to DINOZAURY!);

- pogłębienia tematu chorób dziedzicznych;

-obserwacji próbek wody z jezior, rzek i strumieni oraz rozpoznawanie żyjących w nich mikroorganizmów;