Poniższy dokument bazuje na informacji Ministerstwa Edukacji Narodowej skierowanej do szkół. Przekazujemy Państwu najważniejsze informacje z którymi warto się zapoznać.
Drogi Rodzicu!
Celem tej części artykułu jest pokazanie Tobie w jaki sposób możesz wspomagać swoje dziecko w procesie uczenia się. Pewnie czasami zastanawiałeś się, co takiego możesz zrobić, żeby uczynić ten proces łatwiejszym i bardziej przyjemnym. Okazuje się to być wcale nie takie trudne… Od czego w takim razie zacząć?
Pierwszy krok polega na dokonaniu diagnozy stylu uczenia się Twojego dziecka. Na podstawie opisów zawartych w poprzedniej części artykułu, spróbuj rozpoznać jaki styl uczenia się preferuje Twoje dziecko: jest bardziej wzrokowcem, słuchowcem czy kinestetykiem? Podziel się z nim swoimi spostrzeżeniami. Potem spróbujcie dokonać wspólnych ustaleń.
Teraz zapoznaj się ze sposobami udzielania wsparcia Twojemu dziecku, adekwatnie do jego stylu uczenia się. Po przeczytaniu zadaj sobie pytanie: które z podanych metod mogę/ jestem w stanie stosować? Jak często? Być może masz jeszcze inne pomysły?
Następny etap to realizacja, czyli wprowadzanie zmian. Powodzenia!„SPÓJRZ INACZEJ”: od nowego semestru rusza nowy program wychowawczo – profilaktyczny dla uczniów pierwszych klas gimnazjum w ZS nr 1
Program "Spójrz Inaczej" to zbiór scenariuszy zajęć do systematycznej pracy ze wszystkimi klasami szkoły podstawowej i gimnazjum oraz w świetlicach socjoterapeutycznych. Stanowi profilaktykę dotyczącą całego procesu powstawania negatywnych zachowań u dzieci i młodzieży. Program uczy uczniów rozumienia siebie i innych, rozpoznawania i zaspokajania własnych potrzeb, wyrażania emocji w konstruktywny sposób, lepszego radzenia sobie z różnymi problemami, umiejętności dobrego współżycia z innymi i znajdowania w sobie oparcia w trudnych sytuacjach.